Yo hablo un pocito español y la selva - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Lara Zeper - WaarBenJij.nu Yo hablo un pocito español y la selva - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Lara Zeper - WaarBenJij.nu

Yo hablo un pocito español y la selva

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Lara

01 Februari 2015 | Peru, Cuzco

¡Hola chicos!

Yo he estudiado dos semanas de español en Cusco y ahora yo hablo un pocito de español. Wat heb ik in deze twee weken gedaan? Veel!
De eerste week had ik lessen in de middag en de ochtend vrij om te doen wat ik wilde. Ik heb veel opgetrokken met Annik, een meisje uit Zwitsterland maar ook anderen van de spaans school. Ik woonde in de twee weken boven de school met anderen studenten. Ik heb samen met Annik in het Choco museo (een super leuk museum over hoe chocolade wordt gemaakt, incl veel chocolade die je mag proeven!) een workshop gedaan hoe je vanaf de cacaoboon tot aan een chocolade reep komt. Heel interessant en vooral lekker natuurlijk ;) Daarnaast is mijn favoriete plek in Cusco de San Pedro makrt waar je echt vanalles kan kopen. Van souvenir tot chocola, van ei tot hele kip en van elke soort graan die je maar kan verzinnen tot een hele paardenkop (iewl). Maar waarvoor in meestaal kwam was het fruit (mango's en avocoado's vooral), noten en de fruitsapjes. Voor ongeveer 2 euro krijg je een hele blender vol versgemaakt sap, zo lekker! s' Avonds ben ik een paar keer gaan salsa dansen in de discotheken/clubs. Elke avond tussen 9 en 11 wordt er salsa muziek gedraaid en kan je de basisstappen leren, echt super leuk om te doen! In de twee weken dat ik in Cusco ben geweest heb ik ook een paar leuke plekken ondekt: La Cucharita (het lepeltje) waar ze super lekker vers ijs maken en Pan..tastico waar je lekkere cake kan vinden! Sowieso zie je in Cusco heel veel gebakszaakjes, de citroenmerengue taart kunnen ze hier ook lekker maken! In het vrije weekend tussen de twee lesweken in zijn Annik en ik yolo naar de jungle geweest. Vrijdagavond met de nachtbus heen en zondagavond met de nachtbus terug. Super vermoeiend omdat je niet echt goed slaapt in zo'n bus maar het was heel leuk! De eerste dag zijn we naar Monkey Island geweest, waar geen aap te bekenen was, alleen maar heel veel muggen. Toch was het leuk om wel echt het gevoel van de jungle te krijgen en rond te lopen. De volgende dag zouden we heel vroeg naar papegaaien gaan kijken maar door extreme storm en onweer kon dat niet doorgaan. Wat we wel gezien hebben die dag is een heel mooi verstopt meer in de jungle. Eerst moesten we 1,5 door de modder lopen (lekkerlijk). We kregen van de lodge regenlaarzen en die hadden we ook wel echt nodig. Het kind in me kwam enorm naar boven en het was super leuk om lekker door de modder te stampen. Tijdens die toch ben ik nog bijna op een Tarantula gaan staan, maar gelukkig zag ik m nog op tijd. Was een groot beest is dat! Het laatste stukje naar het weer moesten we in een smalle boot door de bomen heen varen. Het was er helemaal stil en je hoorde alleen de peddel in en uit het water gaan, zo mooi! Aan het meer hebben we gelunched en ben ik met nog 4 anderen gaan zwemmen. Het was heerlijk verkoelend maar ook wel een beetje spannend want in hetzelfde water zaten ook kaaimannen en piranjas. Gelukkig hebben we nergens last van gehad!
Nu een week later sta ik er echt helemaal alleen voor! Gister heb ik afscheid genomen van de school en de andere studenten en heb het vliegtuig genomen naar het noorden van Peru. Nu zit ik in Mancora (het strand en surfoord van Peru) en ga vanuit hier naar Ecuador!

¡Hasta luego!

  • 02 Februari 2015 - 09:01

    Wietske:

    Klinkt goed Lara! En alleen is uiteraard relatief, je ontmoet altijd wel weer leuke mensen. Heel veel plezier en leuk om zo mee te lezen / mee te leven!
    Liefs, Wietske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Actief sinds 24 Dec. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 4382

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 02 April 2015

Peru, Ecuador en Colombia

Landen bezocht: