Van Peru naar Ecuador - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Lara Zeper - WaarBenJij.nu Van Peru naar Ecuador - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Lara Zeper - WaarBenJij.nu

Van Peru naar Ecuador

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Lara

11 Februari 2015 | Ecuador, Baños

Lieve allemaal,

Het gaat hier helemaal top! Ik ben nu ruim anderhalve week `alleen` aan het reizen maar ik heb eigenlijk toch altijd wel mensen om me heen.
De eerste dagen heb ik het rustig aangedaan aan het strand in Mancora, in het noorden van Peru. Het was fijn om weer een echt zonnetje te zien en zand tussen mijn tenen te hebben. Ik had een fijn hostel dat bungalows op het strand had en er kwam alleen maar zout water uit de kraan. Het voelde heerlijk :)
Daarna ben ik door gereist naar Cuenca in Ecuador met een nachtbus. Deze bus was niet mijn hoogtepunt van mijn reis. Ik was al niet 100% toen ik aan boord ging maar ik kwam er wagenziek, slap en verkouden uit. Ik heb vooral dus ook rustig aan gedaan in Cuenca en alleen door de stad gelopen. Cuenca is een mooie oude koloniale stad met een fijne en gemoedelijke sfeer. ook hier hadden ze weer een grote markt met verse groenten en fruit waar ik veel vitaminen heb ingeslagen.
Vanuit Cuenca heb ik een dag gehiked door het nationaal park El Cajas met een meisje dat ik in het hostel had leren kennen. Het park ligt op 4000 meter hoogte en dat maakte de trip niet gemakkelijk. de hike was maar kilometer maar we hebben we 5 uur overgedaan. omhoog en omlaag, door een Quinoa bos en langs heel veel kleine meertjes. De omgeving was super mooi, je wist niet goed waar je moest blijven kijken. Al met al een goede dag :)
Na Cuenca was het tijd voor Baños, het adventure sports dorp in de Andes. Je kunt hier Raften, Canyoning, Bunyee Jumpen, Mountainbiken, Ziplinen, naar de jungle, schommelen boven op een berg, hiken, etc. Teveel om allemaal te doen maar ik heb mijn best gedaan. De eerste dag zijn e omhoog gelopen naar La Casa del Arbol (de boomhut) om te schommelen. Het uitzicht was super mooi en het leverde vette foto`s op :) We hadden geluk dat het zonnetje lekker scheen, in de regen lijkt me dit veel minder leuk. Na het raften in de trip naar Machu Picchu was ik een beetje terleurgesteld, maar Sara had me gegarandeerd dat het veel beter zou zijn in Baños, en dat was het ook! Hoge golven en veel water, een, twee tegelijk peddelen en gaan is ongeveer de samenvatting. Maar mijn laatste dag in baños was toch wel de beste. `s Ochtends eerst Cayoning gedaan (uitleg voor de ouderen: met een touw door een waterval naar beneden klimmen) daarna een moutainbike gehuurd en over de weg naar 4 grote watervallen gefietst. Onderweg zag je heel veel lijnen over het dal gespannen waar je kon ziplinen. Yolo, en gaan was wel een beetje het idee van ons (ik was met 4 andere meiden en we besloten met z`n allen te gaan). Ze zeggen dat het 1030 meter was, geen idee of het waar was maar het was in inder geval lang! Ik had niet genoeg vaart om tot het eind te komen dus ik bleef 10 meter voor het einde hangen, heel fijn boven het dal. De ziplining die ik met Sara gedaan heb was vetter, maar dit mocht er ook wezen.
Nu ben ik ondereg naar de Quilotoa loop, het is weer tijd om van de natuur te gaan genieten.

Tot de volgende keer!

KUS Lara


PS Dit toetsenvbord ik heel slecht, ik heb mijn best gedaan maar er kunnen wat letters missen :)

  • 15 Februari 2015 - 21:08

    Bas:

    He Lara, lief dat je mooie verslagen maakt, ze worden gelezen hoor! En verdienen ook een reactie, xxxx

  • 19 Februari 2015 - 12:49

    Herman :

    Nou Lara, ik heb het ook gelezen, hoor! Leuk verslag en leuk dat je zo geniet van de out-door-activiteiten. En ik maar denken dat Peru een culturele bestemming was :-) Leer je ook nog een beetje Spaans tussen die niet-Spaanse meiden?
    Groeten van Herman

  • 19 Februari 2015 - 16:34

    Lara Zeper:

    Ha Herman!
    Wat leuk dat je het ook leest! Ik zal je aan de mailinglijst toevoegen, alleen lukt dat nu even niet op mijn mobiel. Peru en Ecuador zijn zeker ook heel veel culturele dingen te doen, die ik ook doe! Afwisseling met wat adrenaline is alleen ook heel leuk!
    En mijn Spaans wordt steeds beter ondanks het vele Engels dat ik praat. Met locale in de bus. Taxicahuffeurs en personeel van het hostel probeer ik zoveel mogelijk Spaans te praten. Tot nu toe kan ik me redelijk redden.
    Groetjes uit Ecuador!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Actief sinds 24 Dec. 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 4384

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 02 April 2015

Peru, Ecuador en Colombia

Landen bezocht: