Bergen, meren en nog meer moois - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Lara Zeper - WaarBenJij.nu Bergen, meren en nog meer moois - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Lara Zeper - WaarBenJij.nu

Bergen, meren en nog meer moois

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Lara

21 Februari 2015 | Ecuador, Otavalo

Ookal is het verslag is al 10 dagen oud, toch wil ik het graag nog delen!

Hola amigos!

Er is weer veel gebeurd in de afgelopen weken! De dag nadat ik de laatste blog schreef ben ik ´s ochtends naar een markt gegaan in Saquisilí. Met de locale bus stonden we daar rond 8 uur ´s ochtends tussen de locals op de markt. Ik voelde me niet goed die ochtend (later bleek dat ik iets verkeerds gegeten had). Het plan was om met Imo en Jennifer (twee meiden van het hostel) nog 4 uur in de bus te gaan zitten naar Chugchilan. Maar omdat ik me zo slecht voelde ben ik met de bus terug naar Latacunga gegaan en opnieuw ingechecked in het hostel. Dit dagje slapen en op de bank liggen was heel goed voor me.
De volgende dag voelde ik me zo goed dat ik zelf naar Quilotoa, een super mooi krakermeer, ben gegaan. Het eerste moment dat ik het zag was echt even een wauw momentje! De zon scheen en daardoor was het water extra blauw. Veel mensen komen een dagje op en neer naar dit meer. Ik wilde geen twee keer in een bus zitten op een dag dus had een hotel genomen. Lekker in het avondzonnetje een boek gelezen en vroeg naar bed. Er zou geen directe bus terug gaan naar Latacunga dus ging ik met de locals eerst in een pick-up naar een dichtbijzijnd stadje voordat ik de bus naar Latacunga kon nemen en door kon reizen naar Quito.
Ondertussen was het Carnaval en dat wordt ook hier gevierd. Ik was super benieuwd hoe ze dat hier zouden vieren. Tijdens Carnaval was ik in Quito en dat is dus echt NIET de place to be met carnaval. Alles en iedereen sluit zijn winkel en gaat het ergens aan het strand of in Ambato vieren. Helaas wist ik dat niet en was dus in een stil Quito. Het enige wat ik aan carnaval viering gezien heb, is een optocht vanuit de bus. Ook is hier de traditie om enorme spuitbussen vor schuim te hebben en alles en iedereen onder te spuiten, vanuit auto´s of gewoon lopend. Jong en oud vind dit fantastisch en toen ik Mitad del Mundo (de evenaar) bezocht moetsen we er ook aan geloven. Het schuim ruikt naar bubbelgum maar plakt gelukkig niet. Het was eigenlijk wel heel leuk mensen te kijken die elkaar onderspoten en er enorm van genoten.
In Quito is Annelies, een nederlands meisje die ik in Cusco in de taalschool heb leren kennen, mijn travel maatje geworden! Samen zijn we daarna naar Mindo, een dorpje in de cloudforest, gereisd. We kwamen om speciale vogels te spotten maar we hebben er eigenlijk alleen een waterval en een goede pizzaria gezien. De ochtend dat we vogels wilden gaan spotten regende het alleen maar en in de regend zijn er geen vogels. Helaas pindakaas!
Op naar Otavalo dachten wij dus! Otavalo staat bekend om zijn grote zaterdag markt, uit heel de streek komen mensen hiernaartoe om spullen in te kopen, dieren, kleding, groenten, handicrafts, alles. Omdat we al op donderdag hier aan zijn gekomen hadden we vrijdag om de omgeving te verkennen. Een amerikaans gepensioneerd stel van het hotel bracht ons op het idee om naar Laguna Mojando te gaan. Wat een super idee! Het is nog niet zo bekend onder de toeristen hier, we waren met 8 anderen toeristen de enige die die hele dag het meer bezocht hebben. Naast het meer was een grote top, Fuya Fuya die je kon beklimmen. Het was een zware klim met een steil en slipperig pad en het was ook nog rond de 4000m hoogte. Maar de omgevng was zo mooi dat het het allemaal waard was.
Vandaag was de markt hier in Otavalo en we hebben onze ogen uitgekeken. Eerst zijn we naar de dierenmarkt gegaan. Alle dieren die ze daar verkochten waren nog levnd maar ze behandelden het al als vlees. Het verschrikkelijkst was om de varkens te horen krijsen als ze meegesleept werden. Ook werden en koeien verkocht met echt alleen vel over been. Het was verschrikkelijk en tegelijk heel interessant om te zien. De rest van de markt was alleen maar leuk. Heel veel straten stonden vol met kraampjes, voor toeristen maar vooral voor de localen zelf. Je zag dus ok vooral locals en veel minder toeristen, wat het ook al veel leuker maakte.
Morgen hebben we nog een halve dag hier en dan op naar Quito om een nachtbus te nemen naar de Lago Agrio. Maandagochtend start daar onze vierdaagse tour naar de jungle! De volgende keer daarover meer dus!

¡Hasta luego y besos!

Lara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Actief sinds 24 Dec. 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 4387

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 02 April 2015

Peru, Ecuador en Colombia

Landen bezocht: