Van de jungle naar Colombia - Reisverslag uit Popayán, Colombia van Lara Zeper - WaarBenJij.nu Van de jungle naar Colombia - Reisverslag uit Popayán, Colombia van Lara Zeper - WaarBenJij.nu

Van de jungle naar Colombia

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Lara

03 Maart 2015 | Colombia, Popayán

Lieve allemaal,

Daar zijn we weer hoor! Op 't moment van schrijven bevind ik me al in Colombia, het laatste land van mijn reis. De laatste dagen in Ecuador heb ik gespendeerd met Annelies in de jungle. Het was een vierdaagse tour naar de rimboe in het park Cuyabeno. Vanaf Quito was het een 8 uur durende bus naar Lago Agrio en vanaf daar was het nog 2 uur met een busje en 2 uur met een bootje voordat we bij de lodge waren, echt in de middle of nowhere dus.
De eerste dag hebben we vooral vogels, apen en hele mooie grote zwart met blauwe vlinders gezien. Ook konden we bij zonsondergang zwemmen in Laguna Grande, daar zaten geen kaaimannen, alleen maar piranhas, dus het was veilig ;). In het meer zaten ook roze zoet water dolfijnen. We hebben ze meerdere malen gezien, een keer van echt heel dichtbij. Helaas was foto's maken onmogelijk, ze waren telkens maar een halve seconde boven water.
Lucky bastards dat we waren (volgens de gids) hebben we een Anacondor gezien (zo'n mega grote wurgslang), helaas maar een klein stukje en het leek net een tak, maar toch, gezien is gezien!
Een van de vetste dingen die we meegemaakt hebben was een zwart-witte giftige slang die ons bijna aanviel. Het was al donker en we zaten in een bootje dieren te spotten. De slang zat in een boom, omsingeld met water, en hij kwam langzaam naar beneden geslingerd en op het moment dat het in\op het water kwam begon het super snel naar ons toe te bewegen over het water. Gelukkig kon de 'driver' van de boot meteen de motor aankrijgen en spurten we ervandoor. Op het moment zelf was het even eng, maar nu is het een mooi verhaal.
Ook hebben we twee soorten grote spinnen gezien: de vogelspin en een schorpioenspin groter dan een hand. Lekkere griezels om te zien maar eigenlijk doen ze niks.
Daarnaast hebben we een dag een cummunity bezocht, helaas hebben we er maar 2 mensen van gezien maar toch was het leuk. We hebben een brood van Yuca (soort van aardappel) gemaakt, wat erg lekker was met jam. Daarna kwam een shamaan ons vertellen hoe hij een shamaan is geworden en wat hij dan allemaal kan. Het was wel interessant maar ook wel een beetje vaag. Een shamaan is een medicijnman van de jungle en kan soort van aura's zien en mensen genezen. Ook kan hij naar eigen zeggen (ik geloof het niet) zorgen dat een koppel (beide moeten instemmen) niet meer vruchtbaar is, als een soort anti-conceptie.
Eenmaal terug in Quito na een helse maar mooie busreis, zijn we als laatste tripje samen naar de vulkaan Cotopaxi gegaan. We hadden niet de beste dag uitgekozen, de hele top was omringd door wolken. Toch was het een mooie prestatie om naar het begin van de sneeuw te lopen op 5000m hoogte. Op een moment konden we voor ongeveer een minuut opeens de top zien, helaas waren we toen al beneden.
Na de Cotopaxi was het helaas tijd om afscheid te nemen van Annelies, na twee fijne en leuke weken samen. Maar voor ons beiden stonden er nieuwe bestemmingen op de planning: voor mijn was dat Colombia!
De grens tussen Ecuador en Colombia was super rustig en makkelijk, heel anders dan ik had gehoord en gelezen. In het grensplaatsje Ipiales, Colombia ben ik snel gaan kijken naar Santuario las Lajas, een kerk gebouwd in een ravijn, voordat ik naar mijn eerste overnachting in Pasto ging. Nu ondertussen ben ik in Popayan en mijn eerste indruk van Colombia is vooral dat de steden heel druk bevolkt zijn, overal zijn mensen en auto's. Ook zie je hier opeens heel veel motors, in Ecuador en Peru heb ik die bijna niet gezien.
De volgende keer meer indrukken!

Liefs uit Colombia,
Lara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Actief sinds 24 Dec. 2014
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 4391

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 02 April 2015

Peru, Ecuador en Colombia

Landen bezocht: